Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و چون زیاد بن ابیه را به جاى عبد اللّه پسر عباس به فارس و شهرهاى تابع آن حکومت داد ، در گفتارى دراز که او را از گرفتن خراج پیش از رسیدن وقت آن نهى فرمود گفت : ] کار به عدالت کن و از ستم و بیداد بپرهیز که ستم رعیت را به آوارگى وادارد و بیدادگرى شمشیر را در میان آرد . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 89 دی 2 , ساعت 10:34 صبح

چگونه جذاب و بانفوذ باشیم

جذابیت چیزی است جدای از زیبایی، "شخص" می تواند چهره زیبایی نداشته باشد ولی فوق العاده جذاب باشد و همچنین می تواند بسیار زیبا باشد و اصلا جذاب نباشد.جذابیت و گیرایی یک ویژگی اکتسابی  و ارادی است و ما آگاهانه یا ناآگاهانه آن را دامن می زنیم. اکنون ببینیم چگونه می توان جذاب بود:

ظاهری آراسته داشته باشید:

مرتب باشید، هماهنگی و پاکیزگی ناخودآگاه شما را جذاب کنید. بعضی ها به غلط برای جذاب شدن به فرم های عجیب لباس می پوشند آنچه مهم است این است که مرتب و تمیز و هماهنگ و در عین حال ساده باشید تمیزی و اطوی لباس شما تاثیر روانی خاص روی افراد می گذارد. کثیف بودن، ژولیده و نامرتب بودن ما را بی مقدار و خفیف می کند.

دوستان صمیمی شما، نشانه و آینه شما هستند. بچه هایی که هیچ وقت پدر و مادر خود را با ظاهری آراسته ملاقات نمی کنند، کمتر حرف آنها را گوش می دهند و والدین هم در ایجاد صمیمیت ناموفقند.

2- پرحرف نباشید:

غالبا افراد برای اینکه جذاب تر شوند بیشتر شلوغ می کنند و به خطا می روند.

سکوت یک تاثیر ذهنی و روانی می گذارد. درسکوت ، فرد پیرامون خود خلاء ایجاد می کند و هر خلائی را جذب سبب می شود.

اساسا آنچه جذب و جذابیت را سبب می شود خلاء است. آنها که بیشتر صحبت می کنند و فراوان حرف می زنند از جذابیت خود می کاهند ضمن آنکه سکوت و گوش دادن بیشتر به واقع شما را عاقل تر و با تجربه تر و قابل اعتمادتر معرفی می کنند که زمینه ای مساعد برای صمیمیت است.

3- نرم و ملایم سخن بگویید:

وقتی نرم و ملایم سخن می گویید جذاب و محبوب می گردید و جذابیت به تقلا و تکاپو نیاز ندارد به خلاء آرامش و ملایمت مرتبط است.

لزومی  ندارد از حالت های منفی تقلید کنید و مثلا  در برخورد با یک شخص عصبی که داد و بیداد می کند شما نباید برای نفوذ  در او داد بزنید. اما حالتی حدودا مشابه او به خود  بگیرید  و  بعد حتما از ملایمت برای نفوذ کمک بیشتری بگیرید نهایتا کم کم به حالت خود برگردید.

4- فرد محترمی باشید:

بی احترامی  به  خود و به  دیگران و بی احترامی و بی ادبی  در کلام و رفتار همه از جذابیت شما می کاهد.

شما هم در ظاهر آراسته اید و هم در باطن آراسته،افراد مودب و محترم بی تردید جذابند و این جذابیت از درون موج می زند.

کسانی که به هتاکی و ناسزا گفتن زبان می گشایند و به تحقیر و تمسخر دیگران مشغولند شاید به ظاهر، جذابیتی کمرنگ داشته باشند اما این جذابیت جنبه روانی ندارد و تاثیر ذهنی مطلوبی نمی گذارد.

محترم و مودب و با شخصیت باشید خود به خود جذاب می شوید.

5- شوخی نکنید اما فراوان تبسم کنید:

شوخی کردن فراوان ا ز انرژی ذهنی و جذابیت شما می کاهد چرا که شوخی فراوان به تدریج مرزهای بایسته را از بین می برد و به تکاپوی فراوان شما می انجامد و صحبت بسیار به دنبال دارد و چه بسا که به بی احترامی خود  و دیگران منجر می شود. متبسم باشید که تبسم به چهره شما جذابیتی عمیق و ژرف می بخشد. در تبسم سنگینی و متانت است و جذابیت ولی در خنده و شوخی فراوان سبکی است و کاهش جذابیت.

6- قاطعیت یعنی جذابیت:

کسانی که شخصیت قاطعی دارند، هدف های مشخص و ارزش های معین و برنامه مدونی دارند بی استثنا جذابند. این موضوع بیش از همه شیوع دارد که عده ای از هدف ها و برنامه ها و خواسته های خود می گذرند و خود را فدای این و آن می کند و می خواهند اینگونه جذاب و محبوب شوند اما ما همیشه می بینیم که شخصیت های جذاب و تاثیرگذارند بسیار مصمم اند.

7- امیال و غرایز خود را کنترل کنید:

کسانی که بر غرایز و امیال خود تسلط بیشتری دارند  و میل به غذا خوردن و هیجانات و عواطف خود و همچنین بر میل جنسی خود مسلط هستند جذابیت معنوی دارند، تاثیری روانی بسیاری بر دیگران می گذارند و از وجودشان انرژی سرشاری به بیرون می تابد. آنها که مدام در رضاب امیال خود به سر می برند و نمی توانند خود را کنترل کنند و خصوصا به نگاه و زبان خود تسلط ندارند، جذابیتی هم ندارند.

 

اصل" گاه" در محیط کار

 محیط کار باید از نظر

 

زیبایی و هماهنگی                    مثل                       گردشگاه                               

پاکیزگی و بهداشت                     مثل                      آرایشگاه                                     

دلبستگی و تعلق خاطر               مثل                      زادگاه                                               

روحیه کار و تلاش                       مثل                       ورزشگاه         

معرفت اعتقادی واخلاقی             مثل                       عبادتگاه                       

اندیشه و دانش                         مثل                       دانشگاه                                

هنر و خلاقیت و محصول جدید                مثل                        نمایشگاه               

رعایت نظم و انضباط                            مثل                        اردوگاه            

کار، تولید وصنعت                                 مثل                        کارگاه

جستجوی مشکل کار و تولید و حل آن            مثل                        شکارگاه

امنیت خاطر و حل مشکلات زندگی               مثل                         پناهگاه

 

باشد.

 

نقش رنگ درآراستگی و ایمنی محیط کار و زندگی

رنگ پدیده ای است که از دو جنبه فیزیکی و شیمیایی مورد بحث می باشد و در جهان رنگ، کیفیت مشاهده رنگ ها از طریق قیاس و توسط چشم و مغز صورت می گیرد.

مشاهده  رنگ  یک  واقعیت  پسیکوفیزیولوژیکی می باشد که از  واقعیت شیمیایی رنگ متمایز است، یعنی مساله رویت رنگ با ساختمان بنیادی رنگ تفاوت دارد.

همان گونه که ارتعاشات صوتی می تواند از راه گوش خوشآیند و لذت بخش و قابل درک باشند، رنگ نیز پدیده ای است که از راه چشم اثرات مفید یا مضری می تواند در مغز انسان داشته باشد و لذا مساله رنگ از بسیاری جهات بررسی می گردد به نحوی که:

1- هنرمند به اثرات رنگ از نظر زیباشناسی توجه دارد و نفوذ معنوی رنگ و خلاقیت آنرا بررسی می نماید.

2- روان شناس علاقه مند به شناسایی قدرت اثر تشعشعات رنگی روی مغز و روح آدمی است.

3- فیزیولوژیست اثرات نور و رنگ را بر روی اعضا مختلف بدن مطالعه می نماید و مساله دیدن یکی از مسائل مورد مطالعه فیزیولوژیکی می باشد.

4- شیمیست بر روی ساختمان ملکولی رنگ ها و رنگدانه ها و ذرات جسم سنگین و تهیه رنگ از مواد اولیه و غیره بررسی می نماید.

5- و بالاخره فیزیکدان نوع انرژی- نوسانات- اختلاط انوار رنگی طیف- تجزیه نور- فرکانس و طول موج اشعه های رنگی و رده بندی رنگ ها و اندازه گیری آنها را مورد بحث قرار می دهد.

6- در صنایع نیز رنگ به عنوان عامل کمکی در تامین ایمنی، وسایل ارتباطی ، تزیین، رمز و نشانه، حفاظت و نظایر اینها و برای مقصود معین به کار گرفته می شود.

از این تاثیر امروزه در ساختمان منازل مسکونی و دفتر کار استفاده می شود و برای انتخاب در کارگاه ها و ماشین ها بکار می رود زیرا انتخاب رنگ مناسب باعث ازدیاد قدرت کارگران و افزایش حجم تولید می گردد، به طوری که یک کارخانه جوراب سازی در آلمان توانست با استفاده از این مسئله تولید خود را 20% افزایش بخشد.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ