Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترین دستیار دانش، بردباری است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 89 بهمن 10 , ساعت 2:18 عصر

 

       چند نکته مهم در مورد روان شناسی رنگ در کودک   :

-    سبز و آبی در محیط هایی کاربرد دارند که نیاز به سکون و آرامش هست    .

-    رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و  ... موجب احساس کند شدن گذر زمان، احساس سنگین وزنی، کوچکتر شدن اتاق و بزرگی اجسام می گرد ند  در محیط هایی که احساس کسالت و یکنواختی وجود دارد باید از رنگ های سرد استفاده شود   

 

                                                                                         

    

       چند نکته مهم در مورد روان شناسی رنگ در کودک    :

-      سبز و آبی در محیط هایی کاربرد دارند که نیاز به سکون و آرامش هست      .

  -      رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی، زرد و  ... موجب احساس کند شدن گذر زمان، احساس سنگین وزنی، کوچکتر شدن اتاق و بزرگی اجسام می گرد ند  در محیط هایی که احساس کسالت و یکنواختی وجود دارد باید از رنگ های سرد استفاده شود     .

- در اتاق باید از رنگ های گرم استفاده شود تا گذشت زمان کندتر احساس شود و فرد احساس کند مدت زیادی استراحت داشته است .

     - دیوارهایی که پنجره دارد باید روشن رنگ شود تا کنتراست زیادی با بیرون ایجاد نکند که موجب خستگی چشم و سردرد گردد .

- رنگ های روشن محیط را بزرگ تر و رنگ های تیره کوچک تر نشان می دهند .

  - رنگ های روشن سقف را کوتاه تر و رنگ های تیره بلندتر جلوه می دهند .

 

     رابطه رنگ با خواب کودکان در شب?

     رنگ ها بر روان سلامتی کودکان تأثیر بسزایی دارند. در انتخاب رنگ ملافه و روبالشتی کودک این نکته را حتماً درنظر داشته باشید، اصولاً در این مورد نباید از رنگ های محرک و تند استفاده کرد. رنگ های بسیار تیره، قهوه ای، مشکی، آبی تیره بیشتر تأثیر ترسناک و وحشت انگیز دارند و در کودک ایجاد خوف می کنند. بچه های کوچک از ملافه ها و روبالشتی هایی که طرح های گل و اسباب بازی یا حیوانات روی آن ها حک شده باشد، بسیار خوششان می آید. بچه های پیش دبستانی هم نسبت به رنگ های قهوه ای روشن، قرمز سیر، سبز ملایم و آبی روشن احساس خوبی دارند. بنابراین تا می توانید فضای اطراف محل خواب کودک را از وجود اشیای با رنگ های تند و براق و درخشان خلوت کنید. یک محیط ساده و عاری از تنوع زیاد، همراه با آرامش، می تواند بهترین موفقیت برای خواب کودک باشد .

                                                                                                                              

 

 

فوت و فن خانه داری :

 

*اگر می خواهید گوشت سفت و دیر پز را نرم کنید روی همه قسمت های آن مخلوطی از سرکه و روغن زیتون بمالید و بگذارید به مدت 2 ساعت بماند و سپس آن را بپزید.

 

*برای اینکه جعفری در غذایتان سبز باقی بماند کافی است به محض انکه غذا شروع به جوشیدن کرد جعفری را به ان اضافه کنید.

 

* برای پاک کردن لکه های چایی و قهوه از روی ظروف پلاستیکی و سبد ها از محلول جوش شیرین و اب و یک برس برای شست و شو استفاده کنید.

 

* برای جدا کردن پوست نازک روی بادام آنها را 2 دقیقه در اب جوش قرار دهید و بعد در اب سرد بگذارید تا به راحتی پوست انها جدا شود .

 

* برای گرفتن پوست هلو در تهیه ی مربا و کمپوت آنها را 1 دقیقه در آب بجوشانید و بعد پوست آن را بکنید .

 

* برای تهیه ی یخ فانتزی می توانید داخل هر قالب یک گیلاس یا آلبالو قرار دهید و بعد در قالب آب بریزید و بگذارید یخ ببندد .

 

* برای از بین بردن لکه ی چسب پارچه ای را درون سرکه فرو برده و روی لکه بگذارید به طوری که کاملا آن را بپوشاند ، با این کار چسب سفتی خود را از دست میدهد و جدا می شود .

 

* نگه داری موز برای مدت طولانی امکان پذیر نیست و این میوه زود از بین میرود ، برای اینکه بتوانید مدت زمان بیشتری از این میوه نگه داری کنید باید آنرا درون کاغذ آلمینیومی بپیچید و در یخچال بگذارید ، به این ترتیب آنرا برای زمان بیشتری حفظ خواهید کرد .

* برای رسیدن موز ، کیوی ، گوجه فرنگی یا سیب کال از قرار دادن میوه ها در مقابل تابش مستقیم آفتاب خود داری کنید ، چون باعث نرمی و حتی له شدگی آنها میشود . میوه را درون یک حوله یا پارچه ی تمیز و مرطوب بپیچید سپس آنرا داخل یک پاکت کاغذی یا مقوایی قرار دهید .

به زودی میوه ی شما بدون آنکه له یا سیاه شود. ، داخل پاکت کاغذی می رسد .

 

* برای حفظ کیفیت عطرتان ، شیشه ی عطر را در محل خشک و خنک و به دور از پنجره و نور خورشید نگه دارید، زیرا نور خورشید، باعث بروز اختلالاطی در مواد تشکیل دهنده ی عطر شده و آن را از بین می برد . به طور کلی برای اینکه شیشه ی عطر عمر بیشتری داشته بشسد پیشنهاد میشود آنرا همیشه درون شیشه اش نگه دارید . 

 

* برای خشک کردن هلو یا زردآلو انها را از وسط دو نیم کرده و روی سینی فر بگذارید، حرارت فر را روی حداقل تنظیم کنید، لای در فر را باز بگذارید و مرتب به آنها سر بزنید و چنان چه لازم است آنها را زیرو رو کنید تا نسوزند، وقتی برگه ها خشک شدند سینی را از فر خارج کنید .

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ